Lördag

Eftersom jag inte hade tillgång till dator igår så skriver jag kortfattat vad som hände.

Klockan tio ungefär kommer mamma och Jessica in i mitt rum med tända ljus och frukost. Sån lyx får man här hemma, frukost på sägen ;). Det har blivit som en tradition i vår familj. Har ni någon speciell traditon när man fyller år? Anyway, efter jag ätit klart ligger jag och kollar på teve men eftersom det inte fanns något roligt att kolla på somnade jag med teven på.

Klockan blir tolv och Mona ringer, jag har en halvtimme på mig att göra mig klart. Yes jag hann haha kvick som attan mohaha. Monas familj och jag åker in till stan och kollar lite. Monas mamma tar mig som hennes andra dotter så hon vill köpa något till mig. Det fick bli ett par gråa grymt sköna mjukisbyxor. Innan vi åkte hem åt vi i kungshallen och var på julmarknaden på plattan. Jätte mysigt. Brända mandlar för min del och Mona köpte ett äpple som var doppat i karamell tror det hette red candy appels, fick smaka av henne det var jätte gott ;). Köpte ett par jeans på gina för 500 lappen jag fått av mamma.

När vi kommer hem från stan drog vi hem till mig och visade mamma jeansen vi köpt. Min dörr till rummet hade varit stängd hela tiden, men när jag skulle gå in stank det som fan! Så vi försökte hitta vad som stank. Det var då två döda råttor under min säng som hade legat där ett tag. Nädå vi hittade aldrig vad som stank men vi öppnade fönstret och flyttade på möbler. Så det slutade att jag och Mona hade gjort om mitt rum och tagit upp min lilla julgran och Mona pyntade den så fint. Eftersom jag har bara vitt, guld, brunt och biege i mitt rum fick kulorna också vara dom färgerna.

Vid åtta tiden var vi helt klara och gick upp till centrum för att köpa mig en ben ´n jerrys. Det slutade med att vi gick upp till centrum 3 gånger och den tredje hade vi en hel back med fläderbloms dricka haha fråga inte. Jag sov över hos mona den kvällen. Vi var även hos hennes pappa lite snabbt och jag fick 100 lapp av honom i födelsedagspresent. Han är så sjukt snäll han är den gladaste människan jag har träffat.

Det var min lördag. Tänkte skriva ett nytt inlägg om Söndag så det inte blir så långt. Bilder på alla presenter får ni imorron istället.

xoxo/ lina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0