Grattis igen mamma ♥

Även fast det var två dagar sedan min mamma fyllde 40 år så vill jag säga grattis igen. På svenskan i början av november fick vi uppgiften att skriva ett tal. Jag skrev ett tal till mamma som var tänkt att jag skulle läsa upp idag när mamma hade sin 40års fest, men jag bangade ur. Men jag har tänkt att skriva ut det talet, rama in det och sätta in en bild på oss. Det blir nog fint. Här kommer talet iaf.


Idag fyller du 40 år. 40 år fyllda med kärlek, glädje, sorg, besvikelser, kunskap, uppgångar och motgångar.
40 år som har gjort dig till den du är idag. En underbar kvinna som jag älskar av hela mitt hjärta.

Jag vill tacka dig för allt du givit mig, men det går inte att beskriva min tacksamhet i ett tal men jag gör ett försök ändå. Tack för du funnits där för mig, lyssnat, blåst bort smärtan från såren, lärt mig i princip allt jag vet, läxat upp mig de gångerna jag gjort fel, varit förstående, varit som en pappa och en mamma eftersom pappa inte finns med i bilden sen ett bra tag tillbaka men främst tack för du gjort mig till den jag är idag.

Jag förstår inte vart du finner all ork. Du känner smärta i kroppen dygnet runt men ändå står du rakt upp och är stark. Att uppfostra två skitungar på  egen hand kan inte ha varit en enkel match speciellt inte när du inte hör, men du lyckades i alla fall bra. Jag beundrar dig så mycket för allt du gjort i ditt liv, hjälpt andra som haft det svårt, ställ dig upp igen när din värld har rasat samman. Du är stark, starkare än vad du tror du är och när jag blir äldre hoppas jag att jag också kommer bli lika stark som du är. Jag älskar dig så mycket mamma, även om vi bråkar mycket. Men det blir väl så när man älskar varandra så mycket, man börjar bråka.

Det var ju trots allt du som var med när jag tog mitt första steg, när jag sa mitt första ord och när jag tecknade mitt första ord på teckenspråk. Det är dig jag ser upp till, det är dig jag kommer till om jag har problem. Ha världens bästa dag nu mamma, för det är du värd. Jag älskar dig mamma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0